För dig som hyr kvarnen

Om inte annat är skriftligt avtalat gäller dessa villkor för dig som vill hyra Lindbacka kvarn. I och med betalning av bokningsavgiften accepteras dessa villkor.

Uthyrningstillfälle och säsong

Ett uthyrningstillfälle räknas normalt ett dygn men i mån av möjlighet kan tillträde ges någon dag innan även om vi inte kan garantera det beroende på bokningar och projekt.
I kvarnen finns ingen uppvärmning vilket innebär att säsong för fester och event rekommenderas maj till september.

Max antal personer

Max antal som får vistas per våningsplan: 90.
Totalt maxantal personer i lokalen: 120.

Möbler och utrustning

Enklare bord och stolar: Finns för ett 80-tal personer.

Antal bord (antal och utförande kan dock variera något):

  • 8 st vita bord 90×65 cm
  • 9 st bruna bord 140×60 cm
  • 5 st röda bord 170×92 cm
  • 2 st bokfärgade bord 120×60 cm
  • 2 st långbord 350×80 cm
  • 4 st runda större bord
  • 1 st mindre runt bord
  • 24 st barstolar + 5 barbord (på bottenvåningen).

Kyl och frys: I baren på bottenvåningen finns en lite kyl och en liten frys. I köket finns två fullstora kylskåp.

Kök och wc: I anslutning till kvarnen finns ett standardkök med två kylskåp i fullhöjd samt en toalett. Köket är inte avsett för matlagning/beredning eller disk av större skala. För porslin med mera hänvisas till cateringfirmor.

Rekommenderad disposition: Vid fest med middag rekommenderar vi att middagen hålls på andra våningen som rymmer upp till cirka 85 personer vid bord. Därefter kan festen fortsätta på första våning där det även finns en bardisk. På första våningen finns också ett mindre rum (kvarnkammaren) för exempelvis möten eller kontor, garderob, förvaring etc.

Ritningar av kvarnen (pdf)

Pris, fakturering och bokning

Ordinarie pris per uthyrningstillfälle/dygn säsongen

Säsongen maj-september 2019 (fullbokad). Eftersäsong (oktober 2019 till april 2020): Pris beroende på arrangemang. Begär offert.

Säsongen maj-september 2020: 7 500 kr, inklusive 2 000 kr i bokningsavgift. (Tidigt tillträde från och med onsdagen +600 kr. Förlängd tid till och med måndagen +600 kr.)

Moms på 25 procent tillkommer för företag/momsregistrerade hyresgäster.

Tillträde

I de flesta fall ges tillträde ges något dygn före bokningen för exempelvis möblering.

Vid evenemang på lördagar

Normalt gäller tillträde från och med fredagen. Extra tid kan hyras från och med onsdagen mot ett tillägg på 600 kr.
Städning utomhus ska vara genomförd samma kväll/natt som evenemanget sker. Städning inomhus kan ske på söndagen. Tiden för städning/kan utökas till och med måndagen för ett tillägg på 600 kr.

Bokning

  • Bokning gäller från och med det bokningsavgiften är betald. (Resterande hyresbelopp faktureras i efterskott, efter att lokalen är avsynad.) Vi gör inga preliminärbokningar.
  • Efter kontroll av ledig dag, e-posta namn, personnummer, postadress och e-postadress till bokning@lindbacka.se. *
  • En faktura (bifogad pdf-fil) skickas åter med bokningsavgiften som ska vara betald (bankgirokonto 248-1364) innan bokningen gäller. Observera att bokningsavgiften inte återbetalas vid eventuell avbokning.

Fakturering

Hyran och eventuellt tillkommande kostnader faktureras efter avsyn av lokalen. Faktura skickas som pdf-fil via e-post. 15 dagars betalningstid från uthyrningstillfället.

Du som hyr ansvar för följande

Hyresgästen har gentemot Lindbacka bruk AB ansvar för:

  • de personer som befinner sig i lokalen,
  • att samtliga som vistas i lokalen har kännedom om utrymningsvägar och brandsläckningsutrustning,
  • att eventuella ljus inte placeras så att de utgör någon brandrisk och inte lämnas utan tillsyn (utse gärna någon person som särskilt ansvarar för att ha koll och släcka ljus),
  • att fotogenlampor inte används i, eller i närheten av lokalen,
  • för eventuell skadegörelse,
  • att verksamheten avslutas senast kl 02.00,
  • att städning utomhus sker samma kväll/natt (exempelvis ta bort eventuella burkar, glas, marschaller och andra föremål som lämnats utomhus),
  • att när lokalen lämnas ska samtliga levande ljus vara släckta, belysning släckt, dörrar till kylar och frysar stängda samt att porten låses,
  • att lokalen är städad innan hyrestiden är slut (se nedan). I annat fall debiteras faktisk tidsåtgång för städning, dock minst två (2) timmar.
    (För 2019 är kostnaden för städning 650 kronor per timme.)
  • att eventuella uppkomna skador på inventarier, lokalen eller i omgivningen snarast meddelas Lindbacka bruk AB.

Om ordningsstörning och tillsyn

Lindbacka bruk AB har avtal med ett vaktbolag som har rätt att avbryta evenemanget vid brott mot avtalet, ordningsstörning eller om annan störning upptäcks. Företrädare för Lindbacka bruk kan göra oanmälda besök i lokalen. Hyresgästen debiteras Lindbacka bruks kostnader för tillsynen.

Städning

Städskåp finns i korridoren mellan kvarnen och köket. Det åligger hyresgästen att utföra städning enligt följande:

  • Alla eventuella tillfälliga dekorationer tas bort liksom snören och uppfästningsanordningar.
  • Om skarvsladdar använts ska dessa rullas ihop och läggas i märkt tunna för sladdar i förrådsrummet.
  • Bord våttorkas och vid behov även stolar.
  • Bord och stolar placeras enligt standardmöblering. (Bord och stolar på plan 2)
  • Bardisken våttorkas och vid behov även kyl, frys och utrustning som finns i bardelen.
  • Golv i kvarnen och kvarnkammaren (det inre rummet) sopas och vid behov dammsugs och/eller torkas.
  • Korridor mellan kvarnen och köket dammsugs och vid behov våttorkas.
  • Parkettgolv i kök och korridor torrmoppas, lokala fläckar torkas bort med lätt fuktad trasa och golven våttorkas vid behov.
  • Golv i toalettrummet våttorkas.
  • Toalettstol och handfat görs rena med rengöringsmedel.
  • Sanitetskorg i toalettrummet töms.
  • Diskbänk, spis, kakel och kylar torkas om dessa använts.
  • Samtliga kylar och frysar ska stängas av om inte annat överenskommits och lämnas lite öppna.
  • Samtliga sopor och papperskorgar töms och tas med.
  • Alla fönster och dörrar ska stängas och stora porten ska reglas samt låsas med hänglås på utsidan.
  • Gör en extra kontroll på utsidan så inte flaskor, glas eller annat skräp finns kvar.
  • Meddela om något är trasigt eller saknas.

*Behandling av personuppgifter

För att kunna hantera förfrågningar, bokningar och fakturering behandlar vi personuppgifter. Det är i huvudsak namn, personnummer och kontaktuppgifter. Vi behandlar aldrig fler personuppgifter eller under längre tid än vad som är nödvändigt. Om du inte vill lämna de personuppgifter som vi behöver kan du dessvärre inte boka någon lokal.

Du har rätt att skriftligen begära att få tillgång till de uppgifter som rör dig. Du har också rätt att korrigera sådana uppgifter samt att välja bort att ta emot ytterligare kommunikation. Kontakta oss för ytterligare information om hur vi hanterar dina personuppgifter.

Tipsa om sidan